the cheer, the book, the fish, the dance

Igår var det somsagt lite fest för vår fadderklass sp1e. Började med att alla samlades på stationen och där blev man utmärkt med ett nummer, jag fick nr. 2 och skulle då ta hand om en tjej som också hade nr.2 såklart. Tog bussen ut till skogen, irsta, där några hade förberett bål och grejer. Det var kul.. och lyckat, tycker jag. Folk dansa, drack men framförallt så var dom jävligt högljudda. Ingen kunde hålla tyst och någon attention var det ingen frågan om. Påminner om när jag gick i ettan.. synd bara att dom inte hade någon som mig som kunde ställa allt till rätta på lektionerna ;)

Efter att det börjat druckits alldeles för mycket åkte jag och empa tillbaks in till stan, hem till emelie. Där var bl.a Grynet (sofie) och simmarn (anna). Det dracks och dansades. "Olle dansar aldrig.. men idag gör han det" The cheer, the book, the fish, you name it! Han kunde ganska mycket.

Frammåt två skulle vi ta bussen hem, vilket vi missade, och vi fick gå! Wiey, den proemanden ska deffinitivt skrivas in i mitt träningsschema. 40 minuter var det ungefär.. om inte mer!

Medans jag ändå håller på att besrkvier min händelsrika helg/dag så kan jag säga att jag nyss var ute i sevalla, där det var veteranplogning. Bondestämpel. Ganska mycket, massa hundar och hästar, hantverk och picknick, plogar folk med hänglsen och gummistövlar och hästar som hade dräkter på sig och kriga med stångar nivet.. osv! Bilder kanske kommer upp senare.. nu är det mat! Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback