lite skillnad jämfört för 100 år sedan

Satt och tänkte ganska mycket igår kväll. Framförallt på typ dagens samhälle och utveckling. Låter sjukt djupt osv men.. johanna hade en hemlig beundrare som skickade sms till henne osv. Om det hade vart för hundra år sedan hade vi med sannolikhet inte vetat vem han vart, förrens den verkliga träff. Igår eftermiddag fick vi reda på namn adress fotografi osv på 5 sek! Ringde eniro, vilket ledde till ett namn, ett namn ledde senare till en profil på facebook varav där det fanns massa bilder, vilket releterade till en fest, och klick! Nu minns hon och vet vem han är..

Samma sak slog mig igår kväll då jag kollade på idol. En man vid namn Lars eriksson framförde en bob dylan låt, och en egenskriven låt "rejected love". Jag blev såld. Han hade verkligen allt en musiker bör ha. Egen stil, annorlunda röst osv.. Från att veta hans namn, söker jag på youtube, där jag senare hittar flera live klipp, som sedare leder till google som plockar fram hans myspace och nu.. nu har jag funnit en väldigt bra artist! Hoppas av all lycka att han inte säljer sig till idol utan lyckas själv. Ser fram emot den dagen.



Creeds, creeds! Jag är helt såld. Verkligen. Go lars!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback