Restless, restless. Windswept road

Gårdagen var, för mig, en av dom bättre dagarna på väldigt länge! Har inte haft så kul på mega länge.. då menar jag i konsert, musik och upptäckts syfte! Jag och sophie hade tillsammans med jonas och sofie super kul igår i Eskilstuna city. Jag ska härmed försöka beskriva hela vår dag.. i klockslag, så var beredda på ett väldigt långt inlägg!

12.14 - Ramla vi in på sophies bakgård. Jag körde och allt var frid och fröjd. Hela vägen fram till Eskilstuna spelade vi Håkan hellström och sophie var allmänt nervös med tanke på att jag körde, dock så finns det ingen chans till att hon borde vara det, men hon påstår att hon är det hela tiden! Trafiken är inte säker dessa dar.

13.25 - Efter att ha strosat runt och försökt hittat den rätta vägen fram till hotellet, så anlände vi tillslut. Flera varv i rondeller, in på återvändsgator, cirkelkörning var bara lite utav det jag utsatte mina kära passengerare för. Vi kom iallafall tryggt fram. Välbehållna och taggade! Väl på hotellet så var det, till får förvåning, en 120 säng. Vi hade tidigare bokat ett enkelrum och var beredda på att sova skavfötters i en 90'a men, icke! Vilken tur vi hade. Överlyckliga slängde vi oss på sängen och njöt av livet.

16.30 - Efter att ha inhandlat pringles nya chips och fixat klart allt inför kvällen så befann vi oss nere på torget på stan. Letade desperat efter något pasta ställe, dock hitta vi inget.. så det slutade med att vi hamnade på spicy hot. Åt mat, njöt av livet som turist och drack massa cola. Väl efter det var det dags för the big consert. Klockan tickade, och efter lite köbildning som varade runt 1 timme så var vi inne. Vi var där!

20.00 - Håkan påbörjade sin konsert som var otroligt bra! Jag och sophie glassade till en början på en gräsmatta och "smutta" på en cider. Frammåt slutet på håkans spelning begav vi oss in i criewden för att hitta bra platser till Kent. Kär i en ängel, Kom igen Lena och Hurricane gilbert hade hitills gjort min påbörjade kväll till något alldeles speciellt!

 

21.46 - Tystnad och förväntningar blandade med spänning. Ett heltäckande svart skynke täckte scenen där allt skulle hända. Ljust, harmoniskt plingande inleder kvällens höjdpunkt. Pulsen stiger. Skynket faller ner. Publikvrål! Kent gjorde en start som knappast kunde vart bättre. Började lungt men trappa upp tempot mer och mer för varje låt som gick. Kallt kaffe, beskyddaren, den döda vinkeln. Generation x, Utan dina andetag och 747.. listan kan göras lång! Avslutningsvis, som alltid, mannen i den vita hatten. Givet! Jag kunde inte önska mig något mer.

 



01.03 - Ont i fötter. Ont i ben. Hungrig. Sofie, jonas, sophie och jag befinner oss på "kebab house". Äter och äter. Klockan tickar, och jag och S vandrar hem. Hem? 3 km.. till hotellet som var vårt boende för natten. Runt tre slaget däckar vi framför tvn, i sängen, trötta och totalt uppspelta. Det blir svårt att slå denna kväll! "Kärlek"

Nu är klockan faktiskt 01.09. För ett dygn mådde jag som bäst. Befinner mig i min mosters lägenhet, då hon är bortrest. Här ska jag leva en vecka framöver. Riktigt skönt. Sophie, ellinor och emma har vart här. Film, kladdkaka, popcorn osv. Mysigt. Nu ska jag snart släcka och krypa ner i sängen. Restless, restless. Windswept road.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback