du har gjort min dag

Idag har jag åkt på en liten resa. Först blev det en tripp ner på stan, där jag gick runt och kollade. Hittade ingenting.
Var inne på två ica-affärer för att leta efter sojaböner, men ingenting fanns. Så, jag fick gå till konsum för att inhandla dess små bönor.
Efter det var jag sjukt hungrig. Och jag börjat insett nu va vuxen jag har blivit. Jag gick förbi mc donalds och köpte en chicken burger + liten läsk. Tog med mig det och satte mig vid fontänen nere vid vasaparken och åt det.
Någon sådans skulle aldrig falla mig in för typ 1 år sen. Sitta själv utomhus på stan och äta mc donaldas och läsa västerås tidning?
Samma ska gjorde jag nu i veckan också, ungefär. Var väldigt hungrig och skolan bjöd på äcklig mat. Så jag tog mitt pick och pack, själv, gick till mc donalds och åt mat och läste metro. Skrämmande. Nog om det.. efter min måltid begav jag mig till stationen för att köpa en biljett till köping, sedan vidare till kungsör. Väl framm i köping var det 5 minuter kvar till nästa färdmedel skulle gå av stapeln, nämligen kungsör bussen.
Precis när jag kliver av tåget inser jag att jag har inga kontanter på mig, och jag hade absolut ingen tid till att gå in till köping centrum och ta ut pengar, då bussen mot kungsör avgick om 5 minuter. Det ända jag kunde komma på att göra var att dra en historia, nästan helt sann, för busschaufören. Jag förklarade att jag inte var härifrån utan från storstaden, där jag är van vid bankomat uttag runt varje hörn osv. Föreslog att han kunde vänta på mig inne i city då jag kunde springa och ta ut pengar. Det enda han sa var "vi gör såhär.. jag blundar, och du går på bussen!" Sen log han med världens smajl och jag tackade artigt och förklarade att jag var väldigt tacksam över det.
så, tillbaka till vem som hitills har gjort min dag, så är det alltså busschaufören på buss 50 mot kungsör denna lördag!   


image64

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback